Adding Data Persistence and Redistribution to NetSolve
Résumé
The implementation of Network Enabled Servers (NES) on grid environments requires to lower the cost of communications. NetSolve, a NES environment developed at University of Tennessee Knoxville, sends data back to the client at the end of every computation. This implies unneeded communications when computed data are needed by an other server in further computations. In this paper, we present the modifications we made to the NetSolve protocol in order to overcome this drawback. We have developed a set of new functions and data structures that allow users to order servers to keep data in place and to redistribute them directly to an other server when needed.
L’implémentation de serveurs accessibles via the réseau (NES) sur des environnements de type grille requiert une réduction du coût des communications. NetSolve, un environnement de type NES développé à l’Université du TennesseeKnoxville, renvoie les donnéesvers le client à la fin de chaque calcul. Ceci ajoute des communications inutiles lorsque les données calculées doivent être réutilisées dans des calculs futurs. Dans cet article, nous présentons les modifications que nous avons apporté au protocole de NetSolve pour supprimer cet inconvénient. Nous avons développé un ensemble de nouvelles fonctions et de structures de données qui permettent aux serveurs de conserver les données sur place et de les redistribuer directement vers un autre serveur lorsque c’est nécessaire.
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