Loading...
HAL repository LINE lab
The Laboratory of Innovation and Digital for Education (Laboratoire d'Innovation et Numérique pour l'Éducation, LINE) is a research laboratory in educational sciences at the University of Côte d´Azur.
All the news of our research programs by clicking on these logos
Rechercher
Voir aussi
Derniers documents déposés dans HAL

Mots-clés
Numérique
Prudence numérique
Apprentissage de l’informatique
Equal Opportunity
Pedagogical transformations
AI
Computational educational science
Computer science education
Algorithme
Didactique
Apprentissage
5c21
Usages créatifs
Apprentissage par le jeu
Cognition
Acculturation
Expérience vécue
Programme scolaire Learning continuity
Arts Museum
Pensée informatique
SNT
Apprentissage par Renforcement
Formation au long de la vie
Digital technology
Unplugged activities
Analysis of change
Didactique des langues
Teaching profession
Continuité pédagogique
Problématisation
Communauté d’Apprentissage
Algorithm
Transformations pédagogiques
Aesthetic Training
Fracture Numérique
Médiation scientifique
Didactique du français
Profession enseignante
Educational robotics
Géologie
Problem solving
Lifelong Learning
Intrinsic motivation
Artificial intelligence
Academic program
Creativity
2 Educational sciences 113 Neuroeducation 12 Cognition generalities 121 Cognition and learning 122 Knowledge and belief 123 Cognizance and Knowledge 124 Cognizance
Égalité des chances
Enseignement de l’informatique
MOOC
Didactic transposition
Sociolinguistique
Didactique du français langue étrangère
ANR
And experience 125 Cognizance and information 126 Knowledge and cognition conclusion 13 Cognition mental functions 131 Perception 132 Attention 133 Memories 134 Reasoning 135 Executive functions 136 Language and motor skills 137 Emotions 138 Mental functions conclusion 14 Metacognition 141 General information 142 How metacognition works 143 Metacognition conclusion 15 De la cognition à l'apprentissage humain conclusion 2 The role of motivation in learning 21 Learning process 211 Theories of human learning 212 Acquisition methods 213 Problem resolution 22 Motivation 221 General Information 222 Extrinsic motivation 223 Intrinsic motivation 23 The role of motivation in human learning conclusion 3 Modeling intrinsic motivation in learning 31 The involvement of curiosity in learning 32 Computational models of curiosity 321 Intelligent Tutoring Systems
CAPES informatique
Creative problem-solving
Artificial intelligence for all
Enseignement du français
21st-century skills
Enseignement
Créativité
Literature
Modélisation de l'apprenant
Computational thinking
Digital
Education
Learning analytics
Activités non connectées
Robotique pédagogique
Ontologie
Action conjointe
Joint action theory in didactics
Intelligence artificielle
Teachers' Cultural Formation
Communauté de Pratique
Apprentissage de la pensée informatique
Parity
Computational Thinking
Résolution de problèmes
Apprentissage coopératif
Analyse de l'apprentissage
Formation culturelle des enseignants
Early childhood education
Professors in Museums
Formation esthétique
Computer Thinking
Learning science
Plurilinguisme
Communauté de Pratiques
Ontology
IA
Agentivité
Éducation
Contact des langues
Parité
Enseignement de l'informatique
Analyse du changement
Digital Fracture
Littérature
Nombre de documents
131
Nombre de notices
134