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MAGECO

Le réseau MAGECO (Modèles à base d’AGents en ECOnomie computationnelle) porte sur l’utilisation des modèles et simulations multi-agents appliquée à l’étude des phénomènes économiques. Cette approche, appelée également ACE (Agent-Based computational Economics), se développe depuis le début des années 2000 dans plusieurs pays et concerne tous les domaines de l’économie. MAGECO vise à créer le premier réseau fédérateur ACE en France.

Le réseau MAGECO a reçu l'appui financier du Réseau National des Systèmes Complexes pour l'année 2014.

  • Gérard BALLOT (CRED - Université Panthéon Assas - Paris 2)
  • Jean-Daniel KANT (LIP6 - UPMC)

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Bien-être Market volatility Social welfare function Opinion dynamics Multi-agent Electricity markets Analyse économique Agent-based Evaluation of public policies Pricing Adaptive expectations Coordination Search model Micro-simulation Multi-agent learning Modélisation Rental market Education du supérieur Redistribution Clustering de volatilité Deleveraging crisis Apprentissage Agent-based Computational Economics Heterogeneous agents Structural change Economics Auction markets Modélisation multi-agents Segregation Income distribution Modèles multi-agents Agent-based computational economics Urban economics Optimal income tax Design economics Convergence Confiance Game theory Systèmes multi-agents Monnaie endogène Emploi du temps Monetary macroeconomics Complex systems Consumption rule Search Risk-sharing Microsimulation Agent based models Bargaining Labor market Agents hétérogènes Coûts de transaction Social networks Economic growth Learning France Modèle Distributional analysis Agent based modeling Credit constraints Agent-Based Modeling Communities of practice Emotions Computational economics Agent-based models Electricity market Multi-agents Agent-based macroeconomics Niger Agent-based modeling Cooperative Real estate Rental markets Complex adaptive system Electricity Market Agent-Based Simulation Norme Computable general equilibrium model Economie Genetic algorithms General equilibrium Information Conscious and unconscious Agent-Based Endogenous money Time on the market Bounded rationality Discriminatory auction Dual agent Social influence Choices and preferences Simulation Agent-based simulation Agent-based model Demande du consommateur Norms Agent-based modelling Multi-agent model Optimal inverse problem Multi-agent systems

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