Skip to Main content
Skip to Navigation
Toggle navigation
Sign in
Sign in
Sign in with ORCID
se connecter avec Fédération
Create account
Forgot your password?
Have you forgotten your login?
fr
en
Laboratoire des Sciences de l'Education de Grenoble
Home
Browse
Last articles
Document list
List by authors
Simple search
LaRAC's collection (ex-LSE)
Home
Last submissions
Fernando Núñez-Regueiro. Le décrochage scolaire comme processus : aperçu des différentes approches dans la recherche. La revue de la vie scolaire, ANCPE, 2015, pp.6-12. ⟨hal-02520082⟩
Catherine Pellenq, Jean-Marc Colletta, Ali Hadian Cefidekhanie. On gesture and speech production in the child aged 3 to 11 years. International Congress for the Study of Child Language, Aug 2014, San Diego, United States. ⟨hal-03123035⟩
Catherine Pellenq. Early identification and intervention to prevent reading difficulties -A longitudinal study on french-speakers at kindergarten. International Congress for the Study of Child Language, Jul 2008, Edimbourg, United Kingdom. ⟨hal-03122963⟩
Stefan Trausan-Matu, Philippe Dessus, Traian Rebedea, Mathieu Loiseau, Mihai Dascalu, et al.. Deliverable 5.3 LTfLL – Learning support and feedback. [Research Report] OUNL. 2011. ⟨hal-01832049⟩
Pierre Bataille. What happened to the queens ? Normaliens' career styles at the end of the XXe century in France. Changing Elites in Europe, Nov 2015, Londres (LSE), United Kingdom. ⟨hal-02623896v2⟩
Erica de Vries, Cédric Masclet. Shared representations: dyadic and triadic perspectives in work and training. coop'10, May 2010, Aix en Provence, France. pp.253-263. ⟨hal-00556114⟩
Olga Kasatkina, Erica de Vries, Cédric Masclet, Jean-François Boujut. Fonctions cognitive des représentations mobilisées en séance de créativité. 14ème colloque national AIP-Primeca, Mar 2015, La Plagne, France. ⟨hal-01467936⟩
Aurélie Nardy, Maryse Bianco, Françoise Toffa, Martine Rémond, Philippe Dessus. Contrôle et régulation de la compréhension : l'acquisition de stratégies de 8 à 11 ans. 2012. ⟨hal-02462321⟩
Philippe Dessus. Hypermédias et situation didactique. Bulletin de l'EPI (Enseignement Public et Informatique), Association EPI 1992, pp.55-59. ⟨hal-02012035⟩
Lucile Vadcard. Etude de la notion d’angle sous le point de vue des conceptions. Education. Université Joseph Fourier (Grenoble I), 2000. Français. ⟨tel-01988332⟩
Gérard Jean-Montcler, Philippe Dessus. Analyse factorielle des résumés des contributions. 5e Biennale de l'éducation et de la formation, 2000, Paris, France. pp.19-21. ⟨hal-01948972⟩
Philippe Dessus, Emmanuel Sylvestre. Transposition d'une tâche en activité. Résonances. Mensuel de l'Ecole valaisanne, Ecole valaisane - département de l'éducation, de la culture et du sport (DECS), 2003, 5, pp.8-9. ⟨hal-01948716⟩
Richard E. Clark, Philippe Dessus, Pascal Marquet. À la recherche des ingrédients actifs de l'apprentissage : Entretien avec Richard E. Clark. Distances et savoirs, Hermès Lavoisier, 2009, 7 (1), pp.113-124. ⟨hal-01934076⟩
Philippe Dessus, Clémence Heitz. L'enseignant aussi a besoin d'aide-mémoire !. Résonances. Mensuel de l'Ecole valaisanne, Ecole valaisane - département de l'éducation, de la culture et du sport (DECS), 2006, pp.30-31. ⟨hal-01941851⟩
Philippe Dessus. Un manuel sur la technologie éducative. 2013, https://journals.openedition.org/dms/355. ⟨hal-01894925⟩
Martin Galilee, Christian Dépret, Erica de Vries. A Math Textbook Time Machine for teacher training. Romanian Journal of Human-Computer Interaction, 2015, Visual representations of educational processes, 8 (4), pp.261-279. ⟨hal-01873922⟩
Mihai Dascalu, Philippe Dessus, Stefan Trausan-Matu. L’analyse de la complexité du discours et du texte pour apprendre et collaborer. 2014. ⟨hal-01865850⟩
Maryse Bianco, Philippe Dessus, Benoit Lemaire, Sonia Mandin, Patrick Mendelsohn. Modélisation des processus de hiérarchisation et d'application de macrorègles et conception d'un prototype d'aide au résumé. [Rapport de recherche] Université Pierre-Mendès-France. 2005, pp.38-55. ⟨hal-01841538⟩
Mihai Dascalu, Philippe Dessus, Stefan Trausan-Matu, Maryse Bianco, Aurélie Nardy, et al.. ReaderBench, an Environment for Analyzing Text Complexity and Reading Strategies. AIED 13 - 16th International Conference on Artificial Intelligence in Education, Jul 2013, Memphis, TN, United States. pp.379-388, ⟨10.1007/978-3-642-39112-5_39⟩. ⟨hal-00871568⟩
Philippe Dessus. Modèles décisionnels et prédictifs dans la planification de séquences d'enseignement assistée par ordinateur : Les effets de l'expérience et de la connaissance. Education. Université Pierre-Mendès-France, Grenoble-II, 1994. Français. ⟨NNT : 1994GRE29042⟩. ⟨tel-01822207⟩
Number of fulltext
214
Number of reference
290
Submissions evolution
Submissions distribution by document type