Harmonic Skeleton for Realistic Character Animation - EVASION Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2007

Harmonic Skeleton for Realistic Character Animation

Résumé

Current approaches to skeleton generation are based on topological and geometrical information only; this can be insufficient for realistic character animation, since the location of the joints does not usually match the real bone structure of the model. This paper proposes the use of anatomical information to enhance the skeleton. Using a harmonic function, this information can be recovered from the skeleton itself, which is guaranteed not to have undesired endpoints. The skeleton is computed as a Reeb graph of such a function over the surface of the model. Starting from one point selected on the head of the character, the entire process is fast, automatic and robust; it generates skeletons whose joints can be associated with the character's anatomy. Results are provided, including a quantitative validation of the generated skeletons.
Fichier principal
Vignette du fichier
HarmonicSkeleton.pdf (3.9 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
1-cat.png (124.42 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
2-horse.png (25.39 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
3-biped.png (15.72 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
4-octopus.png (33.32 Ko) Télécharger le fichier
HarmonicSkeleton-slides.pdf (3.71 Mo) Télécharger le fichier
video-harmonic_skeleton.mp4 (6.22 Mo) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Figure, Image
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Figure, Image
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Figure, Image
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Figure, Image
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Présentation
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Vidéo
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Dates et versions

inria-00151606 , version 1 (04-06-2007)
inria-00151606 , version 2 (23-05-2016)

Identifiants

Citer

Grégoire Aujay, Franck Hétroy, Francis Lazarus, Christine Depraz. Harmonic Skeleton for Realistic Character Animation. SCA 2007 - ACM-SIGGRAPH/Eurographics Symposium on Computer Animation, Aug 2007, San Diego, Californie, United States. pp.151-160, ⟨10.2312/SCA/SCA07/151-160⟩. ⟨inria-00151606v2⟩
1647 Consultations
1374 Téléchargements

Altmetric

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More